GetResponse, światowy lider oprogramowania do marketingu online wprowadził się do swojego nowego biura w budynku Neon w Gdańsku. Ma ono powierzchnię blisko 3 tys. m kw. i mieści się na 9. piętrze biurowca, którego deweloperem jest firma Torus.
GetResponse to polska firma, producent znanego na całym świecie oprogramowania do email marketingu i zarządzania kampaniami marketingowymi online dla małych i dużych firm. Początki GetResponse sięgają 25 lat wstecz. Prostota użytkowania oferowanych funkcjonalności i możliwość efektywnego ich wykorzystania niezależnie od branży sprawiły, że GetResponse szybko stał się ważnym graczem na globalnym rynku.
Nowe biuro GetResponse mieści się na 9. piętrze budynku Neon, w gdańskiej dzielnicy Oliwa. Wyróżnia je najwyższej jakości aranżacja i wykończenie zaplanowane z udziałem pracowników firmy. Na każdym etapie przygotowania biura dzielili się swoimi potrzebami, oczekiwaniami i opiniami.
Intencją powstania nowego biura było dostarczenie pracownikom przestrzeni, która integruje, inspiruje i wzmacnia współpracę. Różnorodność powierzchni (pokoje do pracy w skupieniu, przestrzenie do pracy grupowej, sale do relaksu, zabawy) pozwala wybrać odpowiednią przestrzeń w zależności od indywidualnych potrzeb i charakteru pracy. Biuro – niejako centrum galaktyki GetResponse, wspiera różne modele pracy, oferując tym samym rozwiązania integrujące pracowników.
- Nowe biuro jest naprawdę imponujące. Już od progu robi niesamowite wrażenie aranżacją i estetyką, a do tego daje poczucie przestrzeni. Projekt jest przemyślany i spójny, a efekt końcowy utwierdza nas w przekonaniu, że wybór Torusa był dobrą decyzją. Współpraca na każdym etapie - od projektu po odbiór - przebiegała bez zarzutu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej nowej siedziby i jesteśmy przekonani, że nasi pracownicy będą się w niej dobrze czuli - mówi Hanna Stopa, Dyrektor Finansowa w firmie GetResponse.

Proces przygotowania biura był intensywny i wymagający. Od samego początku intencją GetResponse, a także Torusa było to, aby przestrzeń pracy była bardzo nowoczesna i przyjazna pracownikom. Poza standardowymi, otwartymi strefami pracy, gabinetami, salkami konferencyjnymi czy kuchniami, są w nim również miejsca na networking, spotkania mniejszych i większych zespołów, focus roomy, a także pomieszczenia relaksu, play room, nap room czy nawet pomieszczenie do jogi. Koncepcję architektoniczną przygotowała firma Workplace, natomiast Torus wykonał projekty techniczne, branżowe oraz odpowiadał za całość realizacji. GetResponse w zakresie fit-out managementu oraz nadzoru techniczno-kosztowego wpierała firma Ilnedro.
- Projekt był ambitny i wymagający. Pojawiło się w nim wiele różnorodnych, również nietypowych rozwiązań, detali oraz materiałów, takich jak drewniane sufity czy ściany z dyli szklanych. Wspólnym wysiłkiem udało się jednak osiągnąć sukces. Końcowy efekt aranżacji robi duże wrażenie. To w dużej mierze zasługa bardzo dobrej wzajemnej komunikacji oraz dużego profesjonalizmu wszystkich stron biorących udział w procesie. Jestem dumny z pracy jaką włożył cały zespół Torusa w ten projekt i mam przekonanie, że biuro spełni pokładane w nim nadzieje - mówi Maciej Suchanowski, project manager w firmie Torus.
Biurowiec Neon posiada ponad 35 tys. m kw. powierzchni najmu (przy powierzchni typowej kondygnacji biurowej wynoszącej ponad 3 tys. m kw.). Nieco ponad 1,5 tys. m kw. to powierzchnie usługowe zlokalizowane na parterze, które dopełniają pasaż – miejsce spotkań i spędzania czasu zaprojektowane pomiędzy budynkami Alchemii. Tak jak wcześniejsze etapy kompleksu, Neon posiada certyfikat LEED na najwyższym poziomie – Platinum oraz certyfikat BREEAM In-Use na poziomie Excellent. Budynek stanowi architektoniczne i funkcjonalne dopełnienie Alchemii, która zaprojektowana została w całości przez pracownię APA Wojciechowski Architekci.
—
Torus jest jednym z liderów wśród polskich deweloperów biurowych, choć portfolio firmy jest znacznie szersze – składają się na nie inwestycje hotelowe, w tym rewitalizacje, magazynowe, także mieszkaniowe. Do tej pory stworzył na trójmiejskim rynku ponad 180 tys. m kw. powierzchni najmu i zrealizował 7 transakcji sprzedaży swoich nieruchomości biurowych do 6 różnych funduszy (5 budynków Arkońska Business Park oraz 4 etapy Alchemii) za łączną kwotę blisko 370 mln euro.