Menu główne
Szukasz powierzchni komercyjnej do wynajęcia?

Marcin Piątkowski
Dyrektor ds. Komercjalizacji
+48 665 407 409
mpiatkowski@torus.pl

Marcin Dejna
Z-Ca Dyrektora ds. Komercjalizacji
+48 601 617 737 
mdejna@torus.pl

Zwiń
Potrzebujesz projektanta wnętrz?
Zwiń
Potrzebujesz wsparcia w zarządzaniu nieruchomością?
Zwiń
Potrzebujesz wykonawcy inwestycji?
Zwiń
Jesteś dziennikarzem?
Zwiń

Sollers Consulting otwiera biuro w Gdańsku

Sollers Consulting, działająca na międzynarodowym rynku firma, specjalizująca się w doradztwie biznesowym oraz wdrażaniu oprogramowania, inwestuje w Gdańsku. Na swoje potrzeby wynajęła ponad 1 000 mkw. powierzchni biurowej w budynku Officyna, którego deweloperem jest Torus. Najemcy w transakcji doradzała firma Savills.

Sollers Consulting otwiera biuro w Gdańsku

Sollers Consulting, działająca na międzynarodowym rynku firma, specjalizująca się w doradztwie biznesowym oraz wdrażaniu oprogramowania, inwestuje w Gdańsku. Na swoje potrzeby wynajęła ponad 1 000 mkw. powierzchni biurowej w budynku Officyna, którego deweloperem jest Torus. Najemcy w transakcji doradzała firma Savills.

Sollers Consulting, działająca na międzynarodowym rynku firma, specjalizująca się w doradztwie biznesowym oraz wdrażaniu oprogramowania, inwestuje w Gdańsku. Na swoje potrzeby wynajęła ponad 1 000 mkw. powierzchni biurowej w budynku Officyna, którego deweloperem jest Torus. Najemcy w transakcji doradzała firma Savills.

Sollers Consulting to międzynarodowa firma, specjalizująca się w doradztwie biznesowym i wdrażaniu oprogramowania, która wspiera branżę finansową w transformacji biznesowej. Interdyscyplinarne zespoły Sollers do tej pory wsparły w zwiększaniu cyfrowego potencjału ponad 80 grup finansowych, w tym Allianz, AXA, LV =, BNP Paribas Cardif, Basler, Generali, Zurich, Santander Consumer Bank czy ING. Około 600 specjalistów biznesowych i IT z Warszawy, Lublina, Poznania, Kolonii, Tokio i Kopenhagi pomaga instytucjom finansowym w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Polsce, Skandynawii i wielu innych krajach czerpać korzyści z cyfryzacji. Wkrótce wesprze ich gdański zespół.

- Otwarcie biura w Gdańsku to dla nas ważny krok z kilku powodów, stanowi bowiem kolejny etap rozwoju firmy na rodzimym rynku, a ponadto daje nam dostęp do rynku pracy z wysoko wyspecjalizowanymi ekspertami biznesu i IT oraz doskonale wykształconymi absolwentami uczelni wyższych. Liczymy, że wielu z nich wkrótce dołączy do naszego zespołu. Ze swojej strony Sollers oferuje pracownikom ciekawe, rozwijające umiejętności projekty, jakie realizuje dla renomowanych firm ubezpieczeniowych i instytucji finansowych na całym świecie - podkreśla Marcin Pluta, współzałożyciel i Partner Zarządzający w Sollers Consulting.

Marcin Pluta nie ukrywa też, że dla Sollers istotna będzie współpraca z włodarzami Gdańska.

- Staramy się nawiązywać solidne relacje partnerskie z uczelniami i instytucjami municypalnymi w każdym mieście, w którym prowadzimy biura. Zależy nam na wspieraniu rynku pracy, gdyż uważamy, iż przynosi to korzyści wszystkim zainteresowanym stronom – dodaje.

W pierwszej fazie rozwoju nowej lokalizacji w Gdańsku Sollers Consulting zatrudni blisko 90 specjalistów, a na późniejszym etapie liczba pracowników może wzrosnąć. Biuro w Officynie ma zacząć funkcjonować w połowie bieżącego roku.

- Cieszymy się, że trwający kilka miesięcy proces negocjacji zakończył się sukcesem - decyzją o inwestycji w Gdańsku i podpisaniu umowy najmu powierzchni biurowej. Sollers Consulting zajmie całe piętro budynku Officyna. Wierzę, że nowa, reprezentacyjna powierzchnia przyczyni się do ekspansji firmy na lokalnym rynku - powiedział Marcin Piątkowski, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Torus.

Officyna to dwuetapowa inwestycja powstająca w Gdańskiej dzielnicy Wrzeszcz, która docelowo zaoferuje 12,3 tys. mkw. powierzchni najmu. Pierwszy etap, w którym znajdzie się biuro Sollers Consulting, został oddany do użytku pod koniec sierpnia 2019 roku. Jest to kameralny, pięciopiętrowy budynek biurowo-usługowy zlokalizowany przy al. Grunwaldzkiej, doskonale wpisujący się w charakter dzielnicy. Gabarytowo stanowi on kontynuację istniejącej w otoczeniu zabudowy, ale jego nowoczesna architektura wnosi zdecydowane ożywienie do pierzei głównej arterii Trójmiasta. Na parterze zaprojektowano lokale usługowe (ich łączna powierzchnia to blisko 900 mkw.), dostępne niezależnie od strony alei oraz z holu budynku. Na wyższych kondygnacjach znajdują się pomieszczenia biurowe o łącznej powierzchni blisko 4,2 tys. mkw., a elementem wyróżniającym jest taras na IV piętrze. W transakcji pośredniczyła firma doradcza Savills.

- Trójmiejski rynek biurowy rośnie bardzo dynamicznie. Na koniec 2019 r. zasoby nowoczesnej powierzchni biurowej w Gdańsku, Gdyni i Sopocie wynosiły łącznie ok. 838 500 mkw. Prognozujemy, że w ciągu najbliższych dwóch lat rynek ten przekroczy próg 1 mln mkw. Bardzo niska stopa pustostanów kształtująca się na poziomie 4,9% sprawiła, że wybór odpowiedniej siedziby dla firmy Sollers nie był łatwy. Ze względu na ograniczoną możliwości ulokowania biura w istniejących budynkach, zdecydowaliśmy się na współpracę z jednym z najbardziej aktywnych deweloperów w Trójmieście, firmą Torus. Kameralna skala projektu Officyna, doskonała lokalizacja i plan piętra pozwalający na efektywne wykorzystanie powierzchni biurowej sprawiły, że budynek ten idealnie odpowiedział na potrzeby najemcy – mówi Piotr Skuza, menadżer regionalny w dziale powierzchni biurowych Savills.

Officyna zaprojektowana została przez pracownię APA Wojciechowski Architekci. Budynek certyfikowany jest w LEED (planowane jest uzyskaniu poziomu Gold), a co za tym idzie spełnia wymogi zrównoważonego, energooszczędnego budownictwa. Obecnie trwa budowa drugiego etapu inwestycji – planowany termin oddania do użytku to początek 2021 roku.

Torus to jeden z liderów wśród deweloperów komercyjnych w Polsce. Do tej pory firma dostarczyła na trójmiejski rynek biurowy ponad 160 tys. m kw. powierzchni najmu w ramach kilku inwestycji, a kolejne są w trakcie realizacji (Officyna, Format). Torus zrealizował dotychczas 6 transakcji sprzedaży swoich nieruchomości do 5 różnych funduszy inwestycyjnych (5 budynków Arkońska Business Park i 3 Alchemii) za łączną kwotę blisko 280 mln euro. Firma odpowiada tym samym za większość (około 65 %) całkowitego wolumenu transakcyjnego sprzedaży budynków biurowych w Trójmieście. Więcej informacji: www.torus.pl.

Udostępnij:

Menu główne

Marcin Piątkowski 4

Marcin Piątkowski
Dyrektor ds. Komercjalizacji
+48 665 407 409 mpiatkowski@torus.pl

Marcin Dejna, Zastępca Dyrektora ds. Komercjalizacji

Marcin Dejna
Z-Ca Dyrektora ds. Komercjalizacji
+48 601 617 737 mdejna@torus.pl

Maciej Suchanowski

Maciej Suchanowski
Project Manager
+48 733 736 000 msuchanowski@torus.pl

Aleksandra Niewiarowska, Project Manager

Aleksandra Niewiarowska
Project Manager
+48 601 330 787 aniewiarowska@torus.pl