Miasto jest tłem dla naszych doznań, dążeń, relacji. Dzielnica staje się emocjonalną mapą, po której poruszamy się nie tylko realizując bieżące sprawy, ale też śladem dawnych doświadczeń: stąd, skądinąd.
Nowe łączy się z minionym, wywołując znane każdemu, niezależnie od wieku: tęsknoty. Czy to tylko chemia mózgu – fizyczne doznanie. Czujesz to w sercu, w brzuchu, w mięśniach? Czy może to skomplikowana mieszanka wspomnień, dawnych uczuć, pustki po czymś lub po kimś.
Coś, co nie wróci, może nas jednocześnie prowadzić ku czemuś nowemu. Ku nowym ludziom, innym rytuałom. Dzielenie się tęsknotami tworzy nowe połączenia. Wspólna tęsknota jest elementem składowym lokalnej tożsamości, ale też bodźcem do działania, celebracji, podstawą dla kolejnej warstwy.
Jak myślicie za czym tęskni się w mieście? Czy tęsknią tylko ludzie za ludźmi, czy to raczej uniwersalna emocja. Czy tęsknoty mogą być zaklęte w architekturze, układzie ulic, rytmie dnia? Zapraszamy Was do eksploracji pojęcia tęsknoty w formie ulicznego plakatu.
Pokażcie, za czym Wy tęsknicie.
DLACZEGO ROBIMY TEN PROJEKT:
W Dzielnicy Przymorze Małe w Gdańsku, w otoczeniu które skrywa dokładnie 100-letnią historię Zakładu Przemysłu Cukierniczego Bałtyk, pragniemy stworzyć przestrzeń otwartą i przyjazną – zarówno dla jej nowych odbiorców jak i aktualnych mieszkańców – Mozaikę. Stawiając na różnorodność funkcji, w tym kulturę i sztukę, współtworzymy wraz z Mieszkańcami Przymorza Małego miejsce, w oparciu o słuchanie, rozmowę i działanie. Liczymy, iż stanie się naturalnym wyborem wspólnego spędzania czasu i budowania relacji. Jako inwestor, nie chcemy czekać aż to miejsce powstanie, a wykorzystać je dzisiaj.
Stawiamy więc pierwszy krok i zapraszamy Was do wzięcia udziału w konkursie. Kolejnym krokiem i marzeniem będzie „utkanie” plenerowej galerii plakatów na ogrodzeniu inwestycji przy ul. Droszyńskiego 14. Charakter ekspozycji, którego celem jest ożywienie tej części dzielnicy, możliwość integracji i ożywienie kontaktu międzyludzkiego, będzie nawiązywał do tego za czym tęsknimy, a co być może niedługo będziemy mogli w tym miejscu odnaleźć.
___
KONKURS JEST PRZEZNACZONY DLA STUDENTÓW ASP W GDAŃSKU
Forma pracy: projekt graficzny plakatu w formacie B1
Zgłoszenia należy przesyłać do 11 maja 2025 r. na adres: konkurs@asp.gda.pl
REGULAMIN -> pobierz plik
Konkurs powstał w kooperacji trzech podmiotów działających na styku kultury, sztuki i odpowiedzialnego biznesu: Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, Grupy Torus oraz Stowarzyszenia Traffic Design, którym bliskie są tematy tożsamości lokalnej, emocjonalnych więzi i roli sztuki w budowaniu wspólnoty.
Nagrody:
Nagroda główna ufundowana przez Grupę TORUS – 20 000 zł
Nagrody specjalne:
ASP – 5 000 zł
GRUPA TORUS – 5 000 zł
MIESZKAŃCY DZIELNICY PRZYMORZE MAŁE – 5 000 ZŁ
Ważne daty:
11 maja 2025 – termin nadsyłania prac – na adres: konkurs@asp.gda.pl
16 maja 2025 – ogłoszenie wyników
czerwiec 2025 – prezentacja prac w przestrzeni publicznej