Menu główne
Szukasz powierzchni komercyjnej do wynajęcia?

Marcin Piątkowski
Dyrektor ds. Komercjalizacji
+48 665 407 409
mpiatkowski@torus.pl

Marcin Dejna
Z-Ca Dyrektora ds. Komercjalizacji
+48 601 617 737 
mdejna@torus.pl

Zwiń
Potrzebujesz projektanta wnętrz?
Zwiń
Potrzebujesz wsparcia w zarządzaniu nieruchomością?
Zwiń
Potrzebujesz wykonawcy inwestycji?
Zwiń
Jesteś dziennikarzem?
Zwiń

Bycie generalnym wykonawcą daje wiele możliwości

Jesteśmy wymagającym inwestorem, który ceni budowanie wieloletnich partnerstw w procesach projektowych i realizacyjnych. Mamy wypracowane standardy projektowe i technologiczne.

Bycie generalnym wykonawcą daje wiele możliwości

Jesteśmy wymagającym inwestorem, który ceni budowanie wieloletnich partnerstw w procesach projektowych i realizacyjnych. Mamy wypracowane standardy projektowe i technologiczne.

Jesteśmy wymagającym inwestorem, który ceni budowanie wieloletnich partnerstw w procesach projektowych i realizacyjnych. Mamy wypracowane standardy projektowe i technologiczne. Mocno angażujemy się w każdy obszar procesu deweloperskiego – od zakupu nieruchomości, przez projektowanie, aż po wykonawstwo. Sami zamawiamy większość urządzeń i materiałów, a realizacja poszczególnych prac odbywa się pod naszym kierownictwem i nadzorem, w ścisłej współpracy z wykonawcą. Dzięki temu mamy pełną kontrolę nad tym, co się dzieje i sprawdzamy jakość na każdym etapie procesu inwestycyjnego. 

Nasi wieloletni partnerzy (projektanci i wykonawcy) znają nasz standard, co przynosi obopólne korzyści. Dzięki temu, że sami obsługujemy budynki w zakresie technicznym i w większości przypadków zarządczym, zbieramy doświadczenia wynikające z bieżącej eksploatacji i przekładamy je na nowe projekty. W każdej kolejnej inwestycji wprowadzamy usprawnienia zarządcze czy serwisowe, ciągle podnosimy poprzeczkę…. Podczas cyklicznych spotkań pracowników technicznych i projektantów zbieramy uwagi i wskazówki, pochodzące także od techników i najemców, które przekuwamy w szereg konkretnych modyfikacji. Systematycznie je wdrażamy w kolejnych projektach lub wykonując aktualizacje na istniejących budynkach.

Know How Marcina Frozyny

Kilka lat temu nasze techniczno-projektowe spotkania przeobraziliśmy w znacznie szerszy projekt – tak w Torusie powstał wielowydziałowy Zespół Badań i Rozwoju. W projekcie uczestniczą zarówno osoby związane z procesem projektowym i realizacyjnym, jak i przedstawiciele pozostałych działów operacyjnych w naszej firmie: Marketingu, IT, Technicznego i Zarządzania Nieruchomościami. Celem tego projektu, oprócz zbierania wcześniej wspomnianych doświadczeń i ich wdrażania, jest również szersza analiza rynku budowlanego, prowadzenie testów technicznych i analizy wielu rozwiązań, które pojawiają się na rynku, a czasami dopiero w literaturze. Wszystko, co jest w stanie usprawnić nasze procesy inwestycyjne, budowlane czy funkcjonowanie finalnego budynku, jest w obrębie naszego zainteresowania. Pandemia, fotowoltaika, energooszczędność, zbliżenie (w odbiorze) światła sztucznego do naturalnego, obsługa użytkowników budynku – to nie tylko hasła, ale projekty, które staramy się przekuwać na konkretne rozwiązania. Zdarzało się, że nasz zespół prowadził równolegle blisko 30 tego rodzaju mikro projektów.

Jeśli chodzi o technologię budowlaną, to bazujemy na sprawdzonych rozwiązaniach. Oprócz samych klatek schodowych nasze budynki są wylewane na mokro, dzięki czemu są stabilniejsze, bardziej trwałe, łatwiejsze w adaptacji na potrzeby potencjalnych najemców. Zachowujemy też pełną kontrolę nad wykonawstwem stanu surowego. Mocno skupiamy się na tym, co widzi klient, z czego bezpośrednio korzysta. Mam tu na myśli sterowanie komfortem (chłodem, ciepłem), stolarkę wewnętrzną, drzwi obrotowe – temu wszystkiemu bacznie się przyglądamy i szukamy coraz to lepszych rozwiązań. Staramy się mocno rozwijać obszar sterowania budynkiem, sprawiać, by każdy kolejny był bardziej inteligentny – tu wciąż jest duże pole manewru. Podnosimy poziom bezpieczeństwa, co ma chronić m.in. przed cyberprzestępczością (wprowadziliśmy już kilka zmian niwelując tego typu zagrożenia). Udało nam się spiąć w jeden system zarządzanie i obsługę budynków – obecnie z jednego miejsca mamy podgląd na wszystkie obiekty i wszystkie alarmy. Jesteśmy w stanie też zdalnie zarządzać budynkami, bo na bieżąco widzimy, co się dzieje w każdym z nich. Skracamy w ten sposób czas reakcji na ewentualne awarie czy zagrożenia, np. pogodowe. Czerpiemy też z innych doświadczeń. Nowością, nad którą pracowaliśmy (i jest już wdrażana na poszczególnych budynkach) są stacje meteorologiczne. Docelowo mają uprzedzać użytkowników o tym, że zbliża się np. wichura czy burza oraz informować o potrzebie zamknięcia okien itp. Wiele zmian wymusiła też pandemia i odpowiedzieliśmy na jej wyzwania. Wprowadziliśmy modyfikacje w centralach wentylacyjnych wykorzystując lampy UV, dzięki czemu minimalizujemy rozprzestrzenianie się patogenów w budynku. Do tego bezdotykowe krany, tam gdzie można także drzwi i szerokie zastosowanie fotokomórek.

Rynek biurowy się mocno zmienia, najemcy mają coraz większe wymagania. Jest potrzeba większego indywidualizowania oferty i poszczególnych rozwiązań, wprowadzania dodatkowych udogodnień, aby biuro samo w sobie było jeszcze bardziej atrakcyjne i przyjazne dla pracownika. Nie zwalniamy tempa i przemy do przodu.

Marcin Frozyna

Udostępnij:

Menu główne

Marcin Piątkowski 4

Marcin Piątkowski
Dyrektor ds. Komercjalizacji
+48 665 407 409 mpiatkowski@torus.pl

Marcin Dejna, Zastępca Dyrektora ds. Komercjalizacji

Marcin Dejna
Z-Ca Dyrektora ds. Komercjalizacji
+48 601 617 737 mdejna@torus.pl

Maciej Suchanowski

Maciej Suchanowski
Project Manager
+48 733 736 000 msuchanowski@torus.pl

Aleksandra Niewiarowska, Project Manager

Aleksandra Niewiarowska
Project Manager
+48 601 330 787 aniewiarowska@torus.pl