Software’owy gigant z Sydney
Atlassian to australijska firma technologiczna założona w 2002 roku przez Mike’a Cannon-Brookesa i Scotta Farquhara, specjalizująca się w opracowywaniu narzędzi wspierających pracę zespołową, zarządzanie projektami i tworzenie oprogramowania. Do najbardziej rozpoznawalnych produktów Atlassian należą: Jira (platforma do zarządzania projektami, zadaniami i procesami); Confluence (narzędzie do współpracy zespołowej i tworzenia dokumentacji), Bitbucket (system kontroli wersji kodu źródłowego wspierający deweloperów) oraz Trello (popularna aplikacja do organizacji zadań i zarządzania projektami). Dzięki elastyczności i intuicyjności swoich narzędzi Atlassian jest obecnie uznawany za jednego z kluczowych dostawców oprogramowania do zarządzania procesami i współpracy zespołowej. Siedziba Atlassian znajduje się w Sydney w Australii, ale firma posiada biura na całym świecie, zatrudniając tysiące specjalistów z różnych dziedzin.

Nowe, komfortowe biuro w atrakcyjnie zlokalizowanej Officynie umożliwi firmie dalszy dynamiczny rozwój na lokalnym rynku.
-Pracownicy Atlassian mają swobodę wyboru miejsca pracy - w biurze, zdalnie lub łącząc te dwie formy. Świetnie współpracujemy online, ale nasze miejsca pracy nadal stanowią ważną część naszej strategii Team Anywhere. Nowe biuro w Officynie pomoże „Atlassianom” budować trwałe relacje, wykonywać pracę wymagającą skupienia oraz zwiększać świadomość marki i zaufanie w lokalnej społeczności - mówi Lauren Nuhn, Senior Real Estate Project Manager, Atlassian.
Pracownicy wprowadzili się do nowego biura na początku 2025 roku.
- Atlassian to klient świadomy swoich potrzeb. Rozmowy - począwszy od pierwszego kontaktu - trwały blisko osiemnaście miesięcy, dlatego cieszymy się, że zakończyły się sukcesem. Wysokie standardy budowlane i powierzchniowe, jakie dostarczamy na rynek, pozwoliły na spełnienie wszystkich wymagań, również w kwestiach technicznych. W przypadku niektórych rozwiązań udało nam się nawet pozytywnie zaskoczyć najemcę – dodaje Marcin Piątkowski, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Torus.
W transakcji najemcę reprezentowała międzynarodowa firma doradcza JLL.
- Przeprowadzka do nowego biura w Officynie zapewni pracownikom Atlassian wysokiej jakości przestrzeń w bardzo atrakcyjnej lokalizacji w Gdańsku. Dzięki doświadczeniu i wsparciu działu Project & Development Services (PDS) JLL, większość nowej przestrzeni została strategicznie zaprojektowana z myślą o strefach współpracy i nieformalnych spotkaniach. Taki układ doskonale wpisuje się w filozofię Atlassian, która stawia na komfort pracowników i sprzyja innowacyjnej atmosferze pracy. Nowe biuro Atlassian z pewnością zapewni idealne środowisko dla tego kreatywnego zespołu. Cieszymy się, że mogliśmy przyczynić się do relokacji biura Atlassian w Officynie – mówi Aleksandra Staniszewska, Senior Consultant, Office Agency, JLL.
Officyna – biurowy klejnot Wrzeszcza
Inwestycja Officyna powstała w dwóch etapach, a jej łączna powierzchnia najmu wynosi
12 300 mkw. Budynek drugiego etapu inwestycji, w którym mieści się będzie biuro Atlassian, znajduje się w głębi działki i połączony jest z pierwszym etapem bezpośrednim przejściem.
Inwestycja zlokalizowana jest w dobrze skomunikowanym punkcie miasta, przy głównej arterii drogowej, z łatwym dostępem do licznych środków komunikacji miejskiej – w bliskiej odległości znajdują się przystanki autobusowe, tramwajowe, a także dworzec PKP/SKM/PKM. Firma Torus zadbała również o infrastrukturę dla rowerzystów – w budynku jest zaplecze sanitarne z szatniami, szafkami i prysznicami, a miejsca na jednoślady znajdują się zarówno w hali garażowej, jak i na zewnątrz.
W okolicy inwestycji znajdują się liczne punkty usługowe, gastronomiczne i handlowe, co ułatwia pracownikom zaspokajanie codziennych potrzeb. Officynę zaprojektowała pracownia APA Wojciechowski Trójmiasto. Oba budynki certyfikowane są w systemie LEED na najwyższym, platynowym poziomie. Oznacza to m.in., że spełniają wyśrubowane normy ekologiczne, są energooszczędne i wykonane z przyjaznych dla człowieka materiałów.
—
O Torusie
Do tej pory, w ramach wielu projektów inwestycyjnych dostarczyliśmy na trójmiejski rynek ponad 180 000 mkw. powierzchni najmu i sfinalizowaliśmy 8 transakcji sprzedaży swoich nieruchomości do 7 różnych funduszy, za łączną kwotę ponad 400 mln euro. W naszym portfolio znajdują się również inwestycje hotelowe (w tym ambitne rewitalizacje), magazynowe i mieszkaniowe. Solidna struktura organizacyjna, zespół profesjonalistów i ekspertów branżowych, a także bogate, rynkowe know-how pozwalają nam sprawdzać się nie tylko w roli inwestora, ale także generalnego wykonawcy, firmy sprawnie komercjalizującej i zarządzającej nieruchomościami, a nawet projektującej wnętrza oraz kubaturę.